Rozliczenia Rzeczywiste umożliwiają dokonywanie samodzielnego rozliczania zużywanej energii, w oparciu o podawane stany licznika.
Rozliczenia Rzeczywiste
Liczniki oprócz aktualnego zużycia pokazują kilka dodatkowych informacji, jak datę czy godzinę. O tym, co w danym momencie jest wyświetlane, informują tzw. Kody OBIS
Kody OBIS, znajdują się w lewym górnym rogu (małe cyferki). Ze względu na różnorodność liczników, kody te mogą przyjmować różne wartości, jednak na obudowie licznika powinna znajdować się tabelka z informacją, co dany kod oznacza.
Oto przykładowy widok wyświetlacza licznika:

W przypadku korzystania z taryfy wielostrefowej:
- kod 1.8.1 – widać zużycie energii w pierwszej strefie (tzw. szczyt)
- kod 1.8.2. – widać zużycie energii w strefie drugiej (poza szczytem)
Ważne informacje przy podawaniu stanu licznika:
- Podawaj stan licznika w pełnych kWh.
- Jeśli korzystasz z grupy taryfowej dwustrefowej, pamiętaj aby podać oba stany licznika - osobno dla każdej ze stref.
- Zaokrąglij wartość do pełnej liczby, bez zer z przodu i miejsc po przecinku.
|
KOD |
OPIS |
||
|
1.8.0 |
1.5.8.0 |
Sumaryczne zużycie prądu |
|
|
1.8.1 |
1.5.8.1 |
T1 |
Zużycie prądu w I strefie (dzień) |
|
1.8.2 |
1.5.8.2 |
T2 |
Zużycie prądu w II strefie (noc, weekend) |
Jeśli nie rozliczysz się z nami w ciągu dwóch miesięcy, zablokujemy Rozliczenia Rzeczywiste..
Jeśli zgłaszasz problem z rozliczeniem, podaj kod błędu zawarty w komunikacie.
- Szybciej rozwiążemy problem jeśli wyślesz zgłoszenie w serwisie ENERGA24
Opłaty stałe za okres od ostatniego odczytu licznika naliczamy na pierwszej fakturze w miesiącu.
Jeśli rozliczysz się drugiego dnia miesiąca lub później, naliczymy Ci opłaty stałe za poprzedni miesiąc oraz za miesiąc, w którym się rozliczasz.
Przykład:
- rozliczasz się 1 września – opłaty stałe naliczymy Ci za sierpień;
- rozliczasz się 2 września lub później – opłaty stałe naliczymy Ci za sierpień i wrzesień.
W drugim przypadku, przy rozliczeniu w październiku, nie naliczymy Ci już opłat stałych za wrzesień.
Opłatę za dany miesiąc pobieramy tylko raz.
W ramach usługi Rozliczenia Rzeczywiste możesz rozliczyć się każdego dnia miesiąca, 24h na dobę – elektronicznie w serwisie ENERGA24 lub w punktach Moje Płatności.
Jeśli chcesz otrzymać fakturę za prowizję od Rozliczeń Rzeczywistych w terminalu Moje Płatności lub chciałbyś złożyć reklamację, skontaktuj się z firmą:
BillBird SA:
Infolinia: +48 12 293 34 00
(koszt połączenia według stawek Twojego operatora telefonicznego)
e-mail: support@billbird.pl
- Serwis ENERGA24
- Wszystko o fakturze
- Wszystko o umowie
- Rozliczenia Rzeczywiste
- Doładowanie licznika przedpłatowego
- Rozliczenia i płatności
- Saldo rachunku
- Przeksięgowanie środków
- Zwrot nadpłaty
- Brak prądu, zadłużenie?
- Reklamacje i zgłoszenia
- Energa Obrót a Energa Operator
- Oferta a Taryfa
- Wszystko o liczniku
- Portal Mój Licznik
- Zmiana danych osobowych
- Jak podpisać umowę
- Taryfy i cenniki
- Dokumenty do pobrania
- ORLEN Charge