Numer klienta znajdziesz na pierwszej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy. To Twój indywidualny numer. Podaj go, gdy się z nami kontaktujesz.
Jesteś prosumentem i masz prąd od Energi? Znajdziesz tu wszystkie informacje, które pomogą Ci zrozumieć rachunek za prąd dla prosumenta z rozliczeniem w systemie opartym o ceny miesięczne.
Numer klienta znajdziesz na pierwszej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy. To Twój indywidualny numer. Podaj go, gdy się z nami kontaktujesz.
Indywidualny numer konta do zapłaty znajdziesz na pierwszej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy. To Twój indywidualny numer rachunku bankowego, na który opłacasz faktury za energię.
Pamiętaj, jeśli korzystasz z kilku liczników i otrzymujesz oddzielne faktury, to każdy licznik może mieć przypisane inne konto do wpłat.
Termin płatności znajdziesz na pierwszej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy. To data, do której powinna wpłynąć Twoja wpłata.
Pamiętaj, że za dzień zapłaty uważamy dzień, w którym pieniądze wpłynęły na wskazany na fakturze numer rachunku bankowego.
Wartość do zapłaty znajdziesz na pierwszej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
To kwota, którą masz do zapłaty na dzień wystawienia faktury. W kwocie tej uwzględniliśmy środki, które zgromadziłeś jako depozyt prosumencki (jeżeli były dostępne środki).
Pamiętaj, że środki z depozytu wpływają na obniżenie wysokości Twojej faktury tylko w zakresie opłaty za sprzedaż energii, którą pobrałeś z sieci.
Numer faktury znajdziesz na pierwszej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
Jeśli chcesz zgłosić sprawę, która dotyczy konkretnej faktury, podaj nam jej numer.
Adres korespondencyjny znajdziesz na pierwszej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
To adres, na który wysyłamy Ci faktury lub inne ważne informacje. Jeśli ten adres się zmieni, poinformuj nas o tym - wówczas fakturę oraz informacje o zmianach i nowościach otrzymasz zawsze na właściwy adres.
Formy płatności znajdziesz na pierwszej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
Tu dowiesz się, w jaki sposób możesz opłacić fakturę. Jeśli korzystasz z serwisu obsługi ENERGA24, możesz też opłacać faktury online.
Podsumowanie rozliczenia znajdziesz na pierwszej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
Tu dowiesz się, co wpływa na całkowitą wartość do zapłaty.
Numer punktu poboru energii (PPE) znajdziesz na drugiej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy. Identyfikuje punkt przyłączenia licznika do sieci. Jeśli pod jednym adresem masz więcej niż jeden licznik, to każdy z nich będzie miał inny numer (PPE).
Numer licznika znajdziesz na drugiej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
Grupę taryfową znajdziesz na drugiej stronie Twojej faktury za prąd w tabeli danych odczytowych.
To informacja, według jakich stawek rozliczamy energię, którą pobierasz z sieci. Jeśli masz grupę taryfową dwustrefową (np. G12) to rozliczenie na fakturze widzisz z podziałem na strefy dzienną (L1) i nocną (L2), zależnie od pory dobry. Jeśli masz grupę taryfową jednostrefową (np. G11) to Twoje rozliczenie jest niezależne od dnia i godziny i będzie prezentowane bez podziału na strefy.
Sprawdź na poniższej grafice, która grupa taryfowa jest najlepiej dopasowana do Twojego stylu życia.
Więcej o grupach taryfowych możesz dowiedzieć się na energa.pl/dom/umowy/grupa-taryfowa.
Pobranie energii znajdziesz na drugiej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
Suma godzinowych sald dodatnich to Ilość energii, która została przez Ciebie pobrana z sieci w danym okresie rozliczeniowym. Ilość ta wyznaczona jest zgodnie z określonym w ustawie o OZE mechanizmem sumarycznego bilansowania energii. Bilansowanie to odbywa się w każdej godzinie doby i polega na rozliczeniu różnicy między ilością energii pobranej z sieci w stosunku do ilości energii wprowadzonej do sieci.
Wprowadzenie energii do sieci znajdziesz na drugiej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
Suma godzinowych sald ujemnych to Ilość energii, która została przez Ciebie wprowadzona do sieci w danym okresie rozliczeniowym. Ilość ta wyznaczona jest zgodnie z określonym w ustawie o OZE mechanizmem sumarycznego bilansowania energii. Bilansowanie to odbywa się w każdej godzinie doby i polega na rozliczeniu różnicy między ilością energii pobranej z sieci w stosunku do ilości energii wprowadzonej do sieci.
Energię czynną całodobową znajdziesz na drugiej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
Cenę za kilowatogodzinę mnożymy przez ilość energii pobranej z sieci (sumę godzinowych sald dodatnich), co daje podaną na fakturze wartość netto.
Podatek VAT znajdziesz na drugiej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
To podatek od towarów i usług, który doliczamy do wszystkich opłat.
Akcyzę znajdziesz na drugiej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
To podatek, który naliczamy zgodnie z ustawą o podatku akcyzowym. Akcyzę naliczamy od całej ilości pobranej przez Ciebie energii z sieci (ilość energii pobranej, która wynika z odczytu licznika i nie uwzględnia mechanizmu sumarycznego bilansowania energii). Część podatku zawarta jest w opłacie za energię (wliczony już w cenę jednostkową energii), a część będąca kosztem związanym z podatkiem akcyzowym jest wyodrębniona na fakturze jako oddzielna pozycja.
Rozliczenie energii wprowadzonej znajdziesz na drugiej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
Jest to sekcja, która prezentuje rozliczenie ilości energii wprowadzonej do sieci w danym okresie rozliczeniowym (sumy godzinowych sald ujemnych).
Stan depozytu znajdziesz na drugiej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
Depozyt prosumencki odpowiada wartości środków za energię elektryczną, które przysługują Ci za energię wprowadzoną do sieci.
Depozyt prosumenci przeznaczony jest na rozliczenie Twoich zobowiązań z tytułu zakupu energii elektrycznej, tj. opłaty brutto za sprzedaż energii pobranej z sieci (pozycja ROZLICZENIE SPRZEDAŻY ENERGII POBRANEJ brutto).
Opłata ta wynika z ilości energii pobranej przez Ciebie z sieci w okresie rozliczeniowym oraz ceny sprzedaży tej energii i uwzględnia obowiązkowe obciążenia podatkowe i fiskalne. Kwota środków, która stanowi depozyt prosumencki może być rozliczana przez 12 miesięcy od dnia przypisania jej jako depozyt prosumencki (data wskazana w pozycji ze stanem depozytu).
Środki zgromadzone w depozycie prosumenckim nie są przeznaczone do rozliczenia Twoich pozostałych zobowiązań, które wynikają z faktury, tj. opłat związanych z dystrybucją oraz – jeżeli występują – innych opłat (np. opłaty handlowej). Opłaty te ponosisz w pełnej wysokości.
Wartość energii wprowadzonej do sieci znajdziesz na drugiej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
Jest to suma iloczynów wyznaczonych dla poszczególnych okresów 15 minut tego miesiąca: ilości energii wprowadzonej do sieci (z uwzględnieniem bilansowania godzinowego) oraz rynkowej ceny energii elektrycznej (RCE). Jeżeli RCE ma wartość ujemną, wówczas dla prosumenta przyjmuje się wartość tej ceny równą 0.
Rozliczenie dystrybucji znajdziesz na drugiej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
Opłaty te wynikają z taryfy dystrybutora, którą zatwierdza Prezes Urzędu Regulacji Energetyki i dotyczą wszystkich grup taryfowych.
Opłaty dystrybucyjne stałe, które nie zależą od ilości pobranej przez Ciebie energii z sieci. Nawet jeśli Twoje bieżące saldo energii na fakturze wynosi 0 kWh, naliczamy te opłaty:
Opłaty dystrybucyjne zmienne, które zależą od Twojego rocznego zużycia energii ( z ostatnich 12 miesięcy). Ponosisz pełen koszt tych opłat.
Opłaty dystrybucyjne zmienne, które zależą od ilości pobranej przez Ciebie z energii z sieci (suma godzinowych sald dodatnich):
Przygotowaliśmy przewodnik po fakturze prosumenckiej dla klientów z rozliczeniem Net-metering.