Numer klienta znajdziesz na pierwszej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy. To Twój indywidualny numer. Podaj go, gdy się z nami kontaktujesz.
Jesteś prosumentem i masz prąd od Energi? Znajdziesz tu wszystkie informacje, które pomogą Ci zrozumieć rachunek za prąd dla prosumenta z rozliczeniem w systemie upustów.
Numer klienta znajdziesz na pierwszej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy. To Twój indywidualny numer. Podaj go, gdy się z nami kontaktujesz.
Indywidualny numer konta do zapłaty znajdziesz na pierwszej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy. To Twój indywidualny numer rachunku bankowego, na który opłacasz faktury za energię.
Pamiętaj, jeśli korzystasz z kilku liczników i otrzymujesz oddzielne faktury, to każdy licznik może mieć przypisane inne konto do wpłat.
Termin płatności znajdziesz na pierwszej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy. To data, do której powinna wpłynąć Twoja wpłata.
Pamiętaj, że za dzień zapłaty uważamy dzień, w którym pieniądze wpłynęły na wskazany na fakturze numer rachunku bankowego.
Wartość do zapłaty znajdziesz na pierwszej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
To całkowita kwota do zapłaty na dzień wystawienia faktury.
Numer faktury znajdziesz na pierwszej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
Jeśli chcesz zgłosić sprawę, która dotyczy konkretnej faktury, podaj nam jej numer.
Adres korespondencyjny znajdziesz na pierwszej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
To adres, na który wysyłamy Ci faktury lub inne ważne informacje. Jeśli ten adres się zmieni, poinformuj nas o tym - wówczas fakturę oraz informacje o zmianach i nowościach otrzymasz zawsze na właściwy adres.
Formy płatności znajdziesz na pierwszej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
Tu dowiesz się, w jaki sposób możesz opłacić fakturę. Jeśli korzystasz z serwisu obsługi ENERGA24, możesz też opłacać faktury online.
Podsumowanie rozliczenia znajdziesz na pierwszej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
Tu dowiesz się, co wpływa na całkowitą wartość do zapłaty.
Numer punktu poboru energii (PPE) znajdziesz na drugiej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy. Identyfikuje punkt przyłączenia licznika do sieci. Jeśli pod jednym adresem masz więcej niż jeden licznik, to każdy z nich będzie miał inny numer (PPE).
Numer licznika znajdziesz na drugiej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
Grupę taryfową znajdziesz na drugiej stronie Twojej faktury za prąd w tabeli danych odczytowych.
To informacja, według jakich stawek rozliczamy energię, którą pobierasz z sieci. Jeśli masz grupę taryfową dwustrefową (np. G12) to rozliczenie na fakturze widzisz z podziałem na strefy dzienną (L1) i nocną (L2), zależnie od pory dobry. Jeśli masz grupę taryfową jednostrefową (np. G11) to Twoje rozliczenie jest niezależne od dnia i godziny i będzie prezentowane bez podziału na strefy.
Sprawdź na poniższej grafice, która grupa taryfowa jest najlepiej dopasowana do Twojego stylu życia.
Więcej o grupach taryfowych możesz dowiedzieć się na energa.pl/dom/umowy/grupa-taryfowa.
Pobranie energii znajdziesz na drugiej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
Jest to ilość energii, która została przez Ciebie pobrana z sieci, gdy instalacja fotowoltaiczna go nie produkowała (np. w nocy) lub produkowała za mało.
Wprowadzenie energii do sieci znajdziesz na drugiej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
Energia czynna oddana – to nadwyżka energii, która została wprowadzona do sieci (energia, która nie została przez Ciebie zużyta na bieżąco).
Energię czynną całodobową znajdziesz na drugiej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
Cenę za kilowatogodzinę mnożymy przez Twoje saldo bieżące energii, co daje podaną na fakturze wartość netto.
Podatek VAT znajdziesz na drugiej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
To podatek od towarów i usług, który doliczamy do wszystkich opłat.
Akcyzę znajdziesz na drugiej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
To podatek, który naliczamy zgodnie z aktualnie obowiązującą ustawą o podatku akcyzowym. Akcyzę naliczamy od całej ilości pobranego przez Ciebie prądu.
Rozliczenie dystrybucji znajdziesz na drugiej stronie Twojej faktury za prąd, którą dla Ciebie wystawiliśmy.
Opłaty te wynikają z taryfy dystrybutora, którą zatwierdza Prezes Urzędu Regulacji Energetyki i dotyczą wszystkich grup taryfowych.
Opłaty dystrybucyjne stałe, które nie zależą od ilości pobranej przez Ciebie energii z sieci. Nawet jeśli Twoje bieżące saldo energii na fakturze wynosi 0 kWh, naliczamy te opłaty:
Opłaty dystrybucyjne zmienne, które zależą od Twojego rocznego zużycia energii ( z ostatnich 12 miesięcy). Ponosisz pełen koszt tych opłat.
Opłaty dystrybucyjne zmienne, które zależą od ilości pobranej przez Ciebie energii z sieci (suma sald dodatnich):
Moc źródła - to moc zainstalowanego u Ciebie urządzenia wytwórczego, np. paneli fotowoltaicznych.
Współczynnik korekty - pomniejsza energię, którą wprowadzasz do sieci. Oznacza to, że za każdą kilowatogodzinę, którą wprowadzisz do sieci odbierasz 0,8 lub 0,7 kWh. Współczynnik ten zależy od wielkości mocy źródła i wynika z ustawy o OZE:
Suma godzinowych sald dodatnich - ilość energii, która została przez Ciebie pobrana z sieci w danym okresie rozliczeniowym. Ilość ta wyznaczona jest zgodnie z określonym w ustawie o OZE mechanizmem sumarycznego bilansowania energii. Bilansowanie to odbywa się w każdej godzinie doby i polega na rozliczeniu różnicy między ilością energii pobranej z sieci w stosunku do ilości energii wprowadzonej do sieci.
Suma godzinowych sald ujemnych - ilość energii, która została przez Ciebie wprowadzona do sieci w danym okresie rozliczeniowym. Ilość ta wyznaczona jest zgodnie z określonym w ustawie o OZE mechanizmem sumarycznego bilansowania energii. Bilansowanie to odbywa się w każdej godzinie doby i polega na rozliczeniu różnicy między ilością energii pobranej z sieci w stosunku do ilości energii wprowadzonej do sieci.
Pobranie z magazynu strefa L - ilość energii, która została przez Ciebie pobrana z magazynu w danym okresie rozliczeniowym. Energię z magazynu pobierasz w sposób wirtualny. Jeśli miałeś energię w magazynie to rozliczymy ją w pierwszej kolejności przed energią wprowadzoną do sieci w bieżącym okresie rozliczeniowym. Energia z magazynu zostanie rozliczana w kolejności od najstarszej daty jej wprowadzenia do sieci, z uwzględnieniem, że możesz odebrać energię w okresie 12 miesięcy od daty jej wprowadzenia do sieci.
Skorygowana suma sald ujemnych strefa L - ilość energii, która została przez Ciebie wprowadzona do sieci w danym okresie rozliczeniowym (suma godzinowych sald ujemnych), z uwzględnieniem współczynnika korekty 0,8 lub 0,7.
Saldo bieżące energii strefa L - wynika z różnicy między poborem energii z sieci (suma sald dodatnich) i skorygowanym wprowadzeniem energii do sieci (skorygowana suma sald ujemnych) w okresie rozliczeniowym oraz ewentualnym pobraniem energii z magazynu (pobranie z magazynu). Energię z magazynu (pobranie z magazynu) rozliczamy w pierwszej kolejności przed energią wprowadzoną do sieci w bieżącym okresie rozliczeniowym (skorygowana suma sald ujemnych).
MAGAZYN ENERGII PO ROZLICZENIU
Razem w magazynie strefa L - to całkowita ilość energii, która jest dostępna w Twoim wirtualnym magazynie po wystawionej fakturze. Tą ilość energii możesz wykorzystać w kolejnych rozliczeniach, przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy od daty jej wprowadzenia do sieci.
Przygotowaliśmy przewodnik po fakturze prosumenckiej dla klientów z rozliczeniem Net-billing.