Wróć do listy

ENERGA – Twój zaufany sprzedawca energii elektrycznej lub gazu

Czy wiesz, że umowę sprzedaży, dystrybucji energii elektrycznej lub gazu z firmą Energa-Obrót SA (Energa) możesz podpisać w Salonie Sprzedaży, ale również we własnym domu (tzw. umowa zawarta poza lokalem)?

JAK ROZPOZNASZ PRZEDSTAWICIELA ENERGI?

Przede wszystkim nasi przedstawiciele posiadają IDENTYFIKATOR oraz właściwe pełnomocnictwo.

Każdy identyfikator zawiera:

  •  logo Energa;
  •  zdjęcie przedstawiciela oraz jego imię i nazwisko;
  •  serię i numer dowodu osobistego;
  •  numer identyfikatora

Pełnomocnictwo w jasny sposób wskazuje, że jest to osoba uprawniona do zawarcia umowy w imieniu Energa. 

Jeśli masz wątpliwość czy osoba przekonująca Cię do zawarcia umowy w Twoim domu to nasz przedstawiciel możesz zawsze zadzwonić na Infolinię 555 555 555 (koszt połączenia według stawek dostawcy usług) od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 – 22:00.

Pamiętaj również, że uczciwy sprzedawca powinien:

  • przekazać Ci pisemną informację o prawie odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa, z którego skorzystać możesz bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od dnia zawarcia umowy;
  •  po zawarciu umowy, wydać Ci jej egzemplarz lub potwierdzenie jej zawarcia, na której znajdzie się data, rodzaj świadczenia i cena;

Dodatkowo: 

  • jeżeli nie zostałeś poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy, prawo to wygasa dopiero po upływie 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy,
  • jeżeli przy zawieraniu umowy zostałeś wprowadzony w błąd w rozumieniu art. 84 Kodeksu cywilnego przez nowego sprzedawcę, możesz uchylić się od skutków oświadczenia woli o zawarciu umowy.

UWAŻAJ NA NIEUCZCIWYCH SPRZEDAWCÓW ENERGII ELEKTRYCZNEJ i GAZU

Nieuczciwe praktyki tzw. metodą „na wnuczka”, „na policjanta”, „na pracownika instytucji zaufania społecznego” są ostatnio coraz bardziej powszechne i dotykają głównie osób starszych lub osób mieszkających samotnie.

Nieuczciwi sprzedawcy coraz częściej namawiają do podpisania niekorzystnych umów, używając przy tym podstępu, dlatego przy zawieraniu umowy poza lokalem sprzedawcy, powinieneś zachować szczególną czujność.

JAK USTRZEC SIĘ PRZED ZAWARCIEM NIEKORZYSTNEJ UMOWY?

Pamiętaj, że zawsze należy dokładnie przeczytać umowę wraz z załączonymi dokumentami przed ich podpisaniem, a w szczególności sprawdzić:

  • czy proponowana umowa obejmuje tylko sprzedaż (wówczas będziesz otrzymywać dwie   faktury – jedną za sprzedaż, a drugą za dystrybucję) czy także dystrybucję energii elektrycznej (wówczas będziesz otrzymywać jedną fakturę obejmującą obie usługi)?
  • jaki jest czas obowiązywania umowy?
  • czy umowa zawiera dodatkowe usługi typu ubezpieczenie (zazwyczaj dodatkowo płatne)?
  • czy przy rezygnacji z dodatkowej usługi cena energii elektrycznej wzrośnie?
  • jak często będziesz otrzymywać fakturę i w jakiej formie (w wersji papierowej czy   elektronicznej)?
  • czy będziesz rozliczany/-a za rzeczywiście zużytą energię?

Zwracamy uwagę, że powyższa informacja nie ma charakteru wyczerpującego, w związku z czym zachęcamy do lektury ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. 2017 poz. 683 ze zm.).

 

Może Cię również
zainteresować

30.06.2025

Pomoc de minimis i pomoc publiczna dla przedsiębiorców

📣📅 Uwaga, Przedsiębiorco! 30 czerwca 2025 roku jest ostatnim dniem na złożenie wniosku „Informacja o pomocy”.

Zrób to, jeśli w II półroczu 2024 roku skorzystałeś z cen maksymalnych w rozliczeniach za energię elektryczną.

17.06.2025

Nowe zasady sprzedaży rezerwowej | aktualizacja komunikatu z 3.06.2025 roku

📢 1 lipca 2025 roku zacznie obowiązywać nowy model sprzedaży rezerwowej.

W związku z tymi zmianami nie musisz podejmować żadnych działań i nie zmieniają się warunki umów, które z Tobą zawarliśmy.

22.05.2025

Prace aktualizacyjne w systemach obsługi 24 maja 2025

💻 24 maja w godzinach 7.00-15.00 przeprowadzimy prace aktualizacyjne naszych systemów obsługi. 

22.05.2025

Zapraszamy do wzięcia udziału w akcji „Na dwóch kółkach po eFakturę”

Z okazji Światowego Dnia Roweru przygotowaliśmy dla naszych klientów wyjątkowe wydarzenie. Jeśli między 22 maja a 12 czerwca zmienisz sposób otrzymywania faktur z papierowego na elektroniczny w wybranych salonach sprzedaży, otrzymasz voucher na serwis rowerowy lub upominek [1].