Wróć do listy

Ceny energii – co musisz wiedzieć o duplikatach faktur

Jeśli 30 czerwca 2018 roku Twoim sprzedawcą nie była Energa Obrót, zwróciliśmy się do Ciebie o przekazanie wystawionych przez Twojego poprzedniego sprzedawcę faktur. 

Do kogo wysłaliśmy pismo z prośba o dostarczenie nam faktury, jej duplikatu lub poświadczonej kopii

Jeśli 30 czerwca 2018 roku Twoim sprzedawcą nie była Energa Obrót, zwróciliśmy się do Ciebie o przekazanie wystawionych przez Twojego poprzedniego sprzedawcę faktur, duplikatów faktur lub ich poświadczonych kopii – tylko takie dokumenty będą ważne. Dokumenty muszą dotyczyć okresu rozliczeniowego obejmującego 30 czerwca 2018 roku. Będą nam potrzebne do rozliczenia Cię zgodnie z przepisami ustawy o cenach energii [1].

Termin na dostarczenie nam przez Ciebie tych dokumentów wynosi 14 dni od dnia otrzymania pisma. Możesz przekazać je na dwa sposoby:

  • pocztą na adres: Energa Obrót SA, al. Grunwaldzka 472, 80-309 Gdańsk, z dopiskiem „NOWELIZACJA USTAWY”;

lub

  • osobiście w salonach sprzedaży – mapę placówek znajdziesz na naszej stronie energa.pl/mapa_placowek.

Pamiętaj!

  • Przekaż nam fakturę za sprzedaż prądu a nie za jego dystrybucję. Faktura musi zawierać informację o grupie taryfowej, cenach i stawkach opłat jakie obowiązywały 30 czerwca 2018 roku u innego sprzedawcy
  • Nie przekazuj nam potwierdzeń wpłat ani umów z tego okresu. Jeśli w tym okresie Energa Obrót była Twoim sprzedawcą i mimo to otrzymałeś nasze pismo nie przekazuj nam żadnych dokumentów, za pomyłkę przepraszamy.


W jaki sposób pozyskać duplikat faktury od nas

Jeśli 30 czerwca 2018 roku byłeś naszym klientem, a obecnie korzystasz z usług innego sprzedawcy, możesz zwrócić się do nas o wydanie duplikatu faktury obejmującego ten okres. Możesz skontaktować się z nami:

  • elektronicznie przez formularz na naszej stronie internetowej lub poprzez elektroniczne biuro obsługi klienta - pamiętaj, aby w temacie napisać „duplikat faktury”,
  • telefonicznie poprzez naszą infolinię,
  • osobiście w naszych salonach sprzedaży.

Jeśli masz konto w naszym elektronicznym biurze obsługi klienta i korzystasz z eFaktury, nie musisz występować do nas o duplikat. Wydrukuj dokument z tego okresu i potwierdź za zgodność z oryginałem albo prześlij swojemu sprzedawcy eFakturę w formie elektronicznej jeśli jest taka możliwość.

Co jeszcze jest ważne
Jeśli 30 czerwca 2018 roku korzystałeś z usług sprzedawcy rezerwowego, prześlij nam pisemne potwierdzenie wraz z informacją jaki to sprzedawca.

Podstawy prawne

[1] Ustawa o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw z dnia 28 grudnia 2018 r. (Dz. U. 2018 poz. 2538) z późniejszymi zmianami (w tym piśmie: ustawa o cenach energii)

 

 

 

 

 

 

Może Cię również
zainteresować

04.03.2024

Komunikat dla konsumentów

Jeżeli od 1 stycznia 2020 roku do 30 września 2023 roku skorzystali Państwo z naszej oferty, a następnie umowa została wypowiedziana oraz zapłacili nam Państwo jednorazowe i zryczałtowane odszkodowanie, mają Państwo możliwość złożenia wniosku o jego zwrot.

19.02.2024

23 lutego niektóre z naszych salonów będą nieczynne

🔍📅 23 lutego niektóre z naszych salonów w Elblągu, Gdańsku, Gdyni, Koszalinie, Olsztynie, Płocku i Toruniu będą nieczynne. Sprawdź, gdzie będzie otwarty najbliższy salon.

24.01.2024

Krajowy system eFaktur zostanie wdrożony w późniejszym terminie

📢 🕑 📅 Krajowy System eFaktur (KSeF) [1], który miał obowiązywać w formie obligatoryjnej od 1 lipca 2024 roku zostanie wdrożony w późniejszym terminie.

Zgodnie z komunikatem z 19 stycznia br. [2] Ministerstwo Finansów przeprowadzi audyt i wskaże nowy termin wdrożenia systemu.

01.01.2024

Zmiana Taryfy ENERGA-OBRÓT S.A. dla energii elektrycznej na 2024 rok

💡 Od 1 stycznia 2024 roku obowiązuje zatwierdzona przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki taryfa ENERGA-OBRÓT S.A. dla grup taryfowych G.