Wróć do listy

Energa-Obrót S.A. sprzedawcą rezerwowym prądu

Dla wszystkich odbiorców w gospodarstwach domowych, którzy chcieliby w umowach kompleksowych lub umowach dystrybucyjnych wskazać Energa-Obrót S.A. jako sprzedawcę rezerwowego energii elektrycznej i upoważnić Energa-Operator S.A. do zawarcia w imieniu i na rzecz odbiorcy.

Dla kogo?

Dla wszystkich odbiorców w gospodarstwach domowych, którzy chcieliby w umowach kompleksowych lub umowach dystrybucyjnych wskazać Energa-Obrót S.A. jako sprzedawcę rezerwowego energii elektrycznej i upoważnić Energa-Operator S.A. do zawarcia w imieniu i na rzecz odbiorcy.

W jakim przypadku?

W razie zaistnienia okoliczności, w których dotychczasowy sprzedawca zaprzestał dostarczania prądu lub wygasły postanowienia umowy sprzedaży prądu lub umowy kompleksowej z dotychczasowym sprzedawcą.

Jak to zrobić?

W tym celu odbiorca powinien skontaktować się:

  • ze swoim sprzedawcą prądu – w przypadku umów kompleksowych
  • z Energa-Operator S.A. – w przypadku umów dystrybucyjnych

 i wskazać Energa-Obrót S.A. jako sprzedawcę rezerwowego.

Energa-Obrót S.A. oferuje sprzedaż rezerwową dla odbiorców końcowych prądu, przyłączonych do sieci Energa-Operator S.A., w przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych powyżej. Wówczas Energa-Operator S.A. działając w imieniu i na rzecz odbiorcy, zawiera ze sprzedawcą rezerwowym stosowną umowę. 

Dzięki temu odbiorcy mają zagwarantowane zachowanie ciągłości dostaw prądu i nie muszą podejmować dodatkowych działań, aby mieć zapewnione bezpieczne dostawy. O fakcie zawarcia umowy odbiorca zostanie poinformowany przez swojego sprzedawcę prądu w terminie 30 dni

Co zyskujesz: 

  • ciągłość w dostawie prądu
  • umowę z pewnym i cenionym sprzedawcą prądu

Co warto dodać?

Jeśli zawarłeś z nami umowę kompleksową przed 18 czerwca 2019 roku, przysługuje Ci prawo [1] do złożenia wniosku o uzupełnienie umowy kompleksowej o postanowienia, jakie dotyczą sprzedaży rezerwowej. Stosowny wniosek znajdziesz tu >>>

[1] na podstawie art. 5 ustawy z dnia 9 listopada 2018 r. o zmianie ustawy – Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw

Może Cię również
zainteresować

22.04.2024

Relokacja salonu sprzedaży w Słupsku

26 kwietnia nasz salon w Słupsku na ul. Tuwima 6/7  jest otwarty w skróconych godzinach od 8.00 do 13.00. Po tym terminie salon zostanie przeniesiony do nowej lokalizacji.  

04.03.2024

Komunikat dla konsumentów

Jeżeli od 1 stycznia 2020 roku do 30 września 2023 roku skorzystali Państwo z naszej oferty, a następnie umowa została wypowiedziana oraz zapłacili nam Państwo jednorazowe i zryczałtowane odszkodowanie, mają Państwo możliwość złożenia wniosku o jego zwrot.

19.02.2024

23 lutego niektóre z naszych salonów będą nieczynne

🔍📅 23 lutego niektóre z naszych salonów w Elblągu, Gdańsku, Gdyni, Koszalinie, Olsztynie, Płocku i Toruniu będą nieczynne. Sprawdź, gdzie będzie otwarty najbliższy salon.

24.01.2024

Krajowy system eFaktur zostanie wdrożony w późniejszym terminie

📢 🕑 📅 Krajowy System eFaktur (KSeF) [1], który miał obowiązywać w formie obligatoryjnej od 1 lipca 2024 roku zostanie wdrożony w późniejszym terminie.

Zgodnie z komunikatem z 19 stycznia br. [2] Ministerstwo Finansów przeprowadzi audyt i wskaże nowy termin wdrożenia systemu.