Centrum Obsługi Klienta Indywidualnego

Centrum Obsługi
Klienta Indywidualnego


Skorzystaj z wyszukiwarki lub wybierz
jeden z tematów poniżej

19-02-2019

Komunikat dla klientów z rejonu Tczew

Od 1 marca (piątek) do 18 marca (poniedziałek) przeprowadzimy ważne prace modernizacyjne, które usprawnią nasze systemy obsługi klienta.

 

Możliwe utrudnienia

 

W trakcie prac technicznych nasi klienci z rejonu Tczew nie będą mogli:

  • wprowadzić odczytu i dokonać rozliczenia zużytego prądu (usługa Rozliczenie Rzeczywiste),
  • sprawdzić aktualnego salda (od 1 do 23 marca),
  • zalogować się do elektronicznego biura obsługi klienta eBOK (od 14 do 18 marca).

W tym czasie nie wystawimy eFaktur ani faktur papierowych.

 

Jak się przygotować

 

Zachęcamy naszych klientów, aby dokonali rozliczenia zużytego prądu za bieżący miesiąc do 28 lutego. Kolejne rozliczenie będzie możliwe po 18 marca.

 

Można to zrobić na dwa sposoby:

  • w elektronicznym biurze obsługi klienta,  
  • w punktach sieci Moje Rachunki.

 

17-02-2019

Komunikat o cenach prądu w 2019 roku | AKTUALIZACJA 12.03.2019

Jesteśmy zobowiązani do stosowania ustawy [1], która weszła w życie 1 stycznia 2019 roku oraz jej nowelizacji [2]. Ustawa – w zakresie stabilnych cen prądu na 2019 roku – dotyczy wszystkich naszych odbiorców końcowych, których ceny prądu na ten rok są wyższe niż te, które mieli oni 30 czerwca 2018 roku.

 

Nasze ceny prądu w 2019 nie będą wyższe niż 30 czerwca 2018 roku

 

Będziemy proponować na 2019 roku ceny prądu za 1 kWh nie wyższe niż te, które mieliśmy 30 czerwca ub.r. W ten sposób będziemy stosować się do ustawy, która łagodzi skutki podwyżek cen prądu. Szczegółowy sposób określania cen i stawek będą określały przepisy wykonawcze.

 

Energa wspiera rozwiązania przygotowane przez rząd

 

Aktualnie dostosowujemy nasze systemy rozliczeniowe. Z przyczyn technicznych, początkowo możemy wysyłać faktury według wcześniejszych zasad. Skorygujemy rozliczenia za 2019 rok, które wystawiliśmy na zasadach sprzed wejścia w życie ustawy. Mamy na to 30 dni od wejścia w życie przepisów wykonawczych do ustawy. Nowe ceny prądu będą obowiązywały od 1 stycznia 2019 roku.

Dziękujemy za wyrozumiałość

 

Prowadzimy bardzo intensywne prace, aby – najszybciej jak to możliwe – dostosować się do nowych rozwiązań prawnych. Prosimy o cierpliwość i dziękujemy za zrozumienie.

 

Podstawa prawna

[1] Ustawa o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw z dnia 28 grudnia 2018 r. (Dz. U. 2018 poz. 2538 

[2] Ustawa z dnia 21 lutego 2019 r. zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw, ustawę – Prawo ochrony środowiska, ustawę o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji, ustawę o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz niektórych innych ustaw oraz ustawę o promowaniu energii elektrycznej z wysokosprawnej kogeneracji (Dz.U. 2019 poz. 412)

 

11-02-2019

Spotkanie z rzecznikiem klienta

Rzecznik klienta Energi Obrotu będzie dyżurował w Słupsku i Koszalinie. Ekspert odpowie na pytania klientów związane m.in. z umowami, rozliczeniami czy zasadami składania reklamacji. Dyżur to także dobra okazja, by przedstawić swoją opinię o obsłudze w Enerdze. Masz spostrzeżenia, którymi chcesz się podzielić? Koniecznie weź udział w takim spotkaniu.

 

Rzecznik klienta Energi będzie czekać na klientów 13 lutego w salonie sprzedaży w Słupsku (ul. Tuwima 6/7) oraz 14 lutego w salonie w Koszalinie (ul. Dworcowa 17). Oba spotkania trwać będą od godz. 9 do 15.

 

W trakcie dyżurów będzie można zapytać o umowy i rozliczenia, a także zgłosić swoje propozycje i spostrzeżenia.

 

— Na dyżurach przede wszystkim słuchamy, czego oczekują od nas nasi klienci — podkreśla Stanisław Konował, rzecznik klienta w Enerdze Obrocie. — Dzięki temu w zeszłym roku uprościliśmy język i skróciliśmy nasze umowy, regulaminy i formularze. Nowe dokumenty są przyjaźniejsze, a ich wypełnienie zabierze mniej czasu.

 

Z rzecznikiem klienta można skontaktować się także przez formularz na stronie internetowej www.energa.pl/kontakt lub pocztą tradycyjną, pisząc na adres: Energa Obrót, al. Grunwaldzka 472, 80-309 Gdańsk, z dopiskiem „rzecznik klienta”.

 

07-02-2019

Ostrzeżenie

Otrzymaliśmy zgłoszenie o wysyłaniu podejrzanych e-maili z adresu energa@poland.pl. Kampania najprawdopodobniej wysyłana jest przez oszustów. Prosimy nie otwierać załączników oraz nie instalować podejrzanego oprogramowania na swoich urządzeniach.

 

Nadawca wiadomości przesyła fałszywe potwierdzenie przelewu za zakup energii elektrycznej w Enerdze Obrocie. Otwarcie załącznika może skutkować zainstalowaniem wirusa na komputerze lub telefonie użytkownika.

 

Energa Obrót nie jest nadawcą tych wiadomości i prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.

 

01-02-2019

INFOLINIA

W związku z pojawiającymi się sygnałami dotyczącymi utrudnień w kontakcie z nami za pośrednictwem infolinii przypominamy, że cały czas istnieje możliwość kontaktu za pomocą elektronicznego biura obsługi klienta lub też formularza kontaktowego na stronie internetowej www.energa.pl.

 

Zapewniamy, że ewentualne usterki zostaną jak najszybciej usunięte tak by mogli się Państwo połączyć z nami telefonicznie.

18-01-2019

Prace serwisowe elektronicznego biura obsługi klienta

Szanowny Kliencie,

Od 26 stycznia (sobota) od godz. 20 do 27 stycznia (niedziela) do godz. 2, mogą wystąpić przerwy w działaniu elektronicznego biura obsługi klienta.

Przepraszamy za utrudnienia.

31-12-2018

Komunikat o cenach prądu w 2019 roku

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że w dniu 1 stycznia 2019 roku weszła w życie ustawa o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw, mająca na celu łagodzenie skutków podwyżek cen energii elektrycznej w roku 2019. Ustawa obejmuje wszystkie grupy odbiorców w kraju.


Zapewniamy, że dochowujemy najwyższej staranności w realizacji obowiązków wynikających z przyjętej ustawy. Prowadzimy bardzo intensywne prace nad jak najszybszym wdrożeniem dostosowanej do wprowadzonych wymogów polityki cenowej.


Informujemy również, że ze względów technicznych w początkowym okresie roku 2019 mogą otrzymać Państwo faktury opiewające na kwoty wynikające z wcześniej zawartych umów. Te faktury zostaną skorygowane ze skutkiem na dzień 1 stycznia 2019 roku w pierwszym kwartale roku 2019 w sposób zgodny z przyjętą ustawą.


Jesteśmy do Państwa dyspozycji i w każdej chwili gotowi do udzielenia wszelkich wyjaśnień w sprawie.

Za powstałe niedogodności bardzo przepraszamy.

27-12-2018

Informacja o Salonie Sprzedaży w Gdyni (Centrum Riviera)

Informujemy, że w dniu 12 stycznia 2019 r. (sobota) Salon Sprzedaży w Gdyni, ul. Kazimierza Górskiego 2 (Centrum Riviera) będzie nieczynny.

 

Jednocześnie przypominamy o możliwości kontaktu z infolinią pod numerem 555 555 555, czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-20:00 (koszt dostawcy usług, z którego korzysta Klient) lub za pośrednictwem formularza kontaktowego, zamieszczonego na stronie www.energa.pl w zakładce kontakt.

17-12-2018

Godziny pracy infolinii oraz salonów sprzedaży w okresie świątecznym

Szanowni Państwo,

informujemy, że w okresie świątecznym zmianie ulegną godziny pracy:

 

 

infolinia dla Klientów indywidualnych

24.12.2018 r. od 7:00 do 13

25.12.2018 r. nieczynne

26.12.2018 r. nieczynne

31.12.2018 r. od 7 do 16

 

 

infolinia dla firm

24.12.2018 r. od 7 do 13

25.12.2018 r. nieczynne

26.12.2018 r. nieczynne

31.12.2018 r. od 7 do 16

 

 

salonów sprzedaży

24.12.2018 r. od 9 do 13

25.12.2018 r. nieczynne

26.12.2018 r. nieczynne

31.12.2018 r. od 9 do 13

 

 

z wyjątkiem salonów w:

 

Gdyni, ul. Kazimierza Górskiego 2 (Centrum Riviera)

24.12.2018 r. od 10 do 13:30

25.12.2018 r. nieczynne

26.12.2018 r. nieczynne

31.12.2018 r. od 10 do 17

 

 

Gdańsku, ul. Obrońców Wybrzeża 1 (Galeria Przymorze)

24.12.2018 r. od 9 do 15

25.12.2018 r. nieczynne

26.12.2018 r. nieczynne

31.12.2018 r. od 9 do 17

 

 

Gdańsku, ul. Schuberta 102 A (Galeria Morena)

24.12.2018 r. od 9 do 13

25.12.2018 r. nieczynne

26.12.2018 r. nieczynne

31.12.2018 r. od 9 do 17

 

Warszawie, ul. Ćmielowska 2

24.12.2018 r. nieczynne

25.12.2018 r. nieczynne

26.12.2018 r. nieczynne

31.12.2018 r. od 9 do 13

 

 

Jednocześnie składamy Państwu życzenia spokojnych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia oraz pomyślności w Nowym Roku.

 

 

14-12-2018

Ostrzeżenie

Grupa Energa otrzymała sygnały od zaniepokojonych klientów, do których przysłano tajemnicze maile bez logo firmy, podpisane fałszywym imieniem i nazwiskiem z dopiskiem "ENERGA". Wiadomości informowały o rzekomej wysyłce potwierdzenia salda klientów i zawierały link do strony, która w rzeczywistości służyć może do kradzieży danych z naszego komputera bądź przejęcia kontroli nad naszym urządzeniem. Uwaga: treść maila, jaki otrzymają nasi klienci od cyberprzestępców podszywających się pod Energę, może się różnić w zależności od konkretnego przypadku.

 

Prosimy wszystkich o zachowanie ostrożności. Jeśli jakikolwiek mail wzbudza wątpliwość naszych klientów co do tego, czy faktycznie został nadany przez pracownika Energi, prosimy o kontakt z infolinią pod numerem 555 555 555 w celu upewnienia się, że nie stali się celem cyberprzestępców.

 

Sprawdzając wiadomości e-mail, zawsze należy zachować szczególną ostrożność. Nie należy otwierać załączników lub klikać odnośników, co do których nie mamy pewności, bo może doprowadzić to do zainfekowania komputera. Warto skoncentrować się na nagłówku wiadomości i spróbować upewnić się, czy faktycznie pochodzi ona od właściwego nadawcy. Sprawdzajmy też, czy w treści listu nie ma błędów bądź literówek. Dodatkowym zabezpieczeniem przed cyberatakami jest regularne wykonywanie kopii zapasowych (na wypadek infekcji typu ransomware), aktualizowanie systemu i programów, oraz posiadanie aktualnego programu antywirusowego

 

Powrót